Jakiś czas temu mieszkańcy Koła wpadli na pomysł wypromowania swojego miasta poza granicami kraju. Postanowili przejechać ponad 2300 kilometrów. Jako cel obrali Niemcy, a konkretnie siedziby największych firm motoryzacyjnych. Chcieli w ten sposób zaprosić niemieckie przedsiębiorstwa do inwestowania w naszym mieście.
Akcja rozpoczęła się od 18-godzinnej podróży do miejscowości Rüsselsheim. To właśnie w tym mieście ma swoją siedzibę firma Opel.
- Zajęliśmy dwa miejsca parkingowe oraz rozłożyliśmy banner na parkingu pracowniczym, ustawiając się w stronę okien biur Opla. Weszliśmy do koncernu, aby opowiedzieć o Kole i wręczyć zaproszenie do zwiedzenia naszego miasta - mówi Daniel Piotrowski, pomysłodawca wyprawy.
Czytaj także: Mieszkańcy Koła chcą promować swoje miasto [WIDEO, ZDJĘCIA]
Kolejnym miastem, które odwiedzili mieszkańcy Koła był Stuttgart, siedziba dwóch firm: Porsche oraz Mercedes-Benz.
- Z powodu braku wolnych parkingów postanowiliśmy rozłożyć banner i zataczać „koła” wokół fabryki, biur, salonu oraz muzeum Porsche, co cieszyło się dużym zainteresowaniem przechodniów. Po zaparkowaniu na parkingu dla autobusów udaliśmy się do biura firmy, gdzie opowiedzieliśmy kim jesteśmy, skąd jesteśmy i dlaczego tu jesteśmy. Zostawiliśmy także zaproszenie. Bardzo rozbawiła nas pracownica salonu Porsche. Gdy dowiedziała się od nas skąd przyjechaliśmy i po co, osiem razy pytała się, czy my naprawdę o własnych siłach przyjechaliśmy tyle kilometrów takim autem i z tak ogromną przyczepką - relacjonuje wyjazd Daniel Piotrowski.
Kolejnym celem podróży była firma BMW w Monachium. - Ponieważ wiał silny wiatr, nie ryzykowaliśmy rozwinięcia bannera. Pozostało nam tylko wejść do firmy, powiedzieć kilka słów o sobie i zostawić zaproszenie - dodaje.
Ostatnim przystankiem była miejscowość Inglostadt, w której swoją siedzibę ma firma Audi. - Mieliśmy idealne miejsce do promocji, ale niestety znów silny wiatr uniemożliwił nam rozwinięcie bannera reklamowego. Musieliśmy ograniczyć się do wręczenia ostatniego już zaproszenia oraz powiedzenia trochę o nas i o Kole. Po zwiedzeniu salonu i Muzeum Audi udaliśmy się w podróż powrotną - mówi Daniel Piotrowski.
Jak się okazało, droga powrotna upłynęła pod znakiem .... awarii samochodu. - 200 km przed domem auto odmówiło posłuszeństwa. Na szczęście holowaniem zajęła się firma ubezpieczeniowa, w której mieliśmy wykupione ubezpieczenie. Dojechaliśmy cali i zdrowi - dodaje.
Czy pomysł na promocję miasta w Niemczech przyniesie wymierne rezultaty, okaże się być może już wkrótce. Jak zapowiadają uczestnicy akcji, już myślą o powtórce...w przyszłym roku.
Koło promowali: Milena Czajkowska, Marta Łukasik oraz Daniel Piotrowski.
Kolo.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?