Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Syrenka - królowa polskich szos [ZDJĘCIA]

Marek Zoellner
17 marca 2009 r. Syrena jako praca dyplomowa przed szkołą samochodową w Głogowie
17 marca 2009 r. Syrena jako praca dyplomowa przed szkołą samochodową w Głogowie Piotr Krzyżanowski
"Należy zbudować popularny, oszczędzający czas środek przewozu przy wykonywaniu czynności służbowych i wypoczynku, przeznaczony dla racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców i przodujących przedstawicieli inteligencji" - tak brzmiało jedno z postanowień KC PZPR w maju 1953 r. Słowa stały się czynem i w ten sposób do życia powołano jeden z najpopularniejszych samochodów - Syrenę.

Samochód, który przez lata był przedmiotem wielu żartów, produkowano przez 25 lat. Powstało 521 311 sztuk. Produkcja zakończyła się 30 czerwca 1983 r.. Z okazji tej rocznicy przypominamy królową szos.

Ale to nie jedyny jubileusz. Wczoraj minęło 28 lat od dnia, w którym do historii przeszedł król polskich dróg - Fiat 125 p. To auto produkowano w FSO na warszawskim Żeraniu od 28 listopada 1967 r. do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoskim Fiatem. Po wygaśnięciu licencji nazwę zmieniono na FSO 125 p.

Zobacz więcej zdjęć

Polski Fiat eksportowany był do większości państw świata: Jugosławii, Czechosłowacji, Węgier, Anglii, Bułgarii oraz NRD, ale także do: Egiptu, Kolumbii czy Tajlandii.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto