- To nie jest pierwszy robot, który powstaje w naszej szkole. Dlatego chciałem, aby ten projekt poza aspektem technicznym miał także ten praktyczny. Wiedziałem, że uczniowie z którymi zamierzałem zbudować robota będą w stanie go zaprojektować i wydrukować na drukarce 3D. Dlatego zadałem im pytanie, do czego ma on służyć? – tłumaczy Bartosz Dudek, nauczyciel informatyki w LO w Kole i koordynator nagrodzonego projektu.
W odpowiedzi na zeszłoroczne trzęsienia ziemi w Europie, licealiści zdecydowali się stworzyć robota, który mógłby patrolować gruzowiska w miejscu takich katastrof.
- Tak właśnie powstał projekt Spyder Hexapod - stabilny robot pająk z 6 kończynami, który mógłby swobodnie poruszać się w nieprzyjaznym terenie i szukać zasypanych ludzi. Nasz robot będzie miał także specjalne mocowanie na małą butelkę wody, którą mógłby dostarczyć potrzebującemu w miejscu katastrofy – dodaje nauczyciel.
W realizację projektu zaangażowana jest pięcioosobowa grupa. Uczniowie mają już gotowy m.in. projekt 3D i opracowany system sterowania silniczkami, które będą umieszczone w nogach. Wkrótce rozpocznie się drukowanie pierwszych elementów.
Zobacz także: Projekt Leonardo doceniony podwójnie!
Przyznany grant zostanie wykorzystany m.in. na zakup profesjonalnych serwomechanizmów, które zwiększą możliwości robota.
Jak mówi Agnieszka von Mallek z Nowej Ery, VII edycja konkursu „Projekt z klasą” była rekordowa. Zgłoszonych zostało aż 627 pomysłów. W działania projektowe zaangażowało się ponad 13 500 uczniów.
- Cieszymy się, że młodzież tak chętnie wciąga się w nasz konkurs i potwierdza, że nauka i rozwój praktycznych umiejętności mogą być fantastyczną zabawą. Jesteśmy dumni, że dzięki grantom Nowej Ery młodzież będzie mogła zrealizować swoje edukacyjne marzenia, a efekty ich pracy będą służyć także kolejnym rocznikom.– dodaje.
Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?