Przedsięwzięciu przyświecają niezmiennie te same ważne idee, których znaczenia nie sposób przecenić w dobie wszechogarniającej rewolucji informacyjnej, gdy tak niewiele czasu poświęca się dbałości o język czy jakość wypowiedzi. Poezja stanowi więc swego rodzaju antidotum – zabawa słowem dystansuje nas od szybkiego tempa życia, jakie narzuca współczesna cywilizacja.
Z kolei poezja obcojęzyczna, tak rzadko goszcząca nawet na lekcjach języków obcych, stanowi doskonały pretekst do nauki wymowy i intonacji w obrębie tych języków. Recytując wiersze, uczniowie rozwijają umiejętności teatralne, a także uwrażliwiają się na piękno języka. Rywalizacja odbywa się w przyjaznej atmosferze.
Konkurs ma na celu zbudowanie dodatkowej motywacji do nauki i doskonalenia znajomości języków angielskiego i niemieckiego.
Uczniowie byli oceniani za dobór repertuaru, interpretację oraz wymowę przez jury składające się z nauczycieli gimnazjum: Monikę Łukanowską i Teresę Sańko (j. angielski), Aldonę Krawczyk oraz Elżbietę Różańską (j. niemiecki).
Nagrody otrzymały: Zofia Kazimierczak kl. III b, Nina Swarcewicz kl. III b, Anna Mroczkowskakl. II c, Natalia Kamecka kl. IId, Wiktoria Kwaśniewska kl. III e, Patrycja Orłowska kl. II c.
źródło: Gimnazjum nr 2 w Kole
Kolo.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?