Schemat działań był prosty: „Poszukuj tego co Cię najbardziej interesuje, stań się ekspertem w tym temacie”. Każdy uczeń podczas wykonywania doświadczeń wykorzystał w pełni swój potencjał. Podążał za swoją ciekawością, doświadczał nowych rzeczy, nawet jeśli wydawały się odległe.
Wielką satysfakcją dla eksperymentatorów było podsumowanie projektu, na który zostali zaproszeni goście: dyrektor szkoły, nauczyciele, uczniowie klas I-III. Obserwatorzy nie tylko doświadczali zachodzących zmian, ale również aktywnie współpracowali z prowadzącymi, formułując wnioski z poczynionych obserwacji.
- Udział uczniów w projekcie pozwolił im łatwiej zrozumieć nieznane dotąd tajniki otaczającego świata. Samodzielne odkrywanie przez działanie przyczyniało się do tego, że zdobywana wiedza nabierała trwałych i realnych wymiarów. W trakcie działań powstawały sytuacje, które przyczyniały się do wspólnego rozwiązywania problemów, przekazywania zdobytej wiedzy innym, wiązania nowego z tym, co jest już znane - podkreśla nauczycielka Danuta Szymczak.
Warto także zaznaczyć, iż podczas naszych prac nauczyciel był obserwatorem, motywatorem, a wszelkie działania uczniów były kierowane przez nich samych. Podjęte działania przyczyniły się nie tylko do wzrostu umiejętności i wiedzy uczniów, ale był to czas wspaniałej twórczej zabawy edukacyjnej.
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?